حاج شیخ فاضل حامد توسلی

حاج شیخ فاضل حامد توسلی

زنده یاد حاج شیخ فاضل حامد توسلی از بزرگان ماچیان که تحصیلات علوم دینی را
در تنکابن به مدیریت حاج شیخ حسین نارنج بنی آغاز کرد و سپس برای تکمیل مدارج عالی در علوم اسلامی به حوزه های علمیه قزوین و قم و نجف و از محضر آیات عظام حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی،حاج سید ابوالحسن اصفهانی و ضیاءالدین عراقی کسب فیض نمود و با کسب گواهی های لازم بعنوان مجتهد متجزی برای به زادگاه خویش بازگشت و ضمن برقراری مجالس وعظ و خطابه به دعاوی عمومی مردم بعنوان حاکم شرع رسیدگی میکرد.

حضرت ایشان که فقیهی موثق و مورد اعتماد عامه مردم بود و مرجع حل و فصل امور تمام عمر شریف را در خدمت به خلق الله صرف نمود و با توجه به داشتن خلقی کریم و سیمایی نورانی و کلامی نافذ ،فرمایشات و احکام صادره وی بر اساس شرع برای مراجعان و مخاطبان مورد پذیرش خاص بود.
فرزندان این فقیه بزرگوار بواسطه درایت آن مرحوم با طی مدارج عالی در مشاغل مهم به خدمت مشغولند و همچون پدر منشا خیر کثیر و عدیده هستند.
تمام دارایی دنیوی ایشان یک باب منزل مسکونی بنا شده در قطعه زمینی در جوار آستانه ماچیان بود که توسط فرزندان خلف و شایسته وی برای احداث مدرسه به آموزش و پرورش اهداء شد که از محل اعتبارات تخصیصی رهبر انقلاب در سفر به گیلان این آموزشگاه احداث و مزین بنام حضرت آیت الله حاج شیخ فاضل حامد توسلی گردید.
لازم به ذکر است که مرحوم سید ابوالقاسم کجیدی پدرخانم آیت الله فاضل حامد توسلی از بانیان مدرسه در ماچیان بود و نیک اندیشی و نیک مرامی این خانواده در فراهم کردن بستر تحصیل علم توسط نوادگان وی استمرار یافت.


دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی