درخت باران

درخت باران

میلاد نجفعلی پور ساکن روستای حاجی آباد دهستان ماچیان است.لیسانس حسابداری دارد و چند سالی است دست به یک ابتکار عمل و نوآوری زده است.
این جوان خوش ذوق روی یک تنه درخت نارنج 27 عمل پیوند مرکبات انجام داده که نتیجه آن به بار نشستن 12 میوه بطور همزمان روی این درخت است.


آقا میلاد نام این درخت را “باران” گذاشته و علاوه بر این درخت در محوطه منزل پدری نیز اقدام به پیوند زنی چند نوع میوه روی تنه های درخت مرکبات کرده است.

آقا میلاد با بیان اینکه طرح پیوند مرکبات بر روی درخت را از ۴ سال پیش در ۲ هزار متر مربع از اراضی خود آغاز کرده است افزود:

سال97 از این درخت توانسته ۱۲ میوه لیموترش گوش بزی، لیموترش خوشه‌ای، پرتقال تامسون تاول، کام کوآت، پرتقال والنسیا، پرتقال خونی مورو، پرتقال خونی اناری، پرتقال جنگلی، لیمو شیرین چهار فصل، نارنگی تانجنیک، گریب فروت، نارنگی ژاپنی (هونشو) به طور هم زمان به بار نشسته است.

میلاد نجفعلی پور حاجی آبادی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۰ اصله درخت در اراضی خود کاشته است و بر روی هریک از درخت بین ۷ تا ۸ میوه بومی استان پیوند زده است، گفت: سالانه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ کیلو میوه از درختان پیوندی خود برداشت می‌کند.

آقا میلاد می گوید: در تلاشم تا با پیوند ۴۱ میوه بر روی یک درخت بتوانم باغ خود را ثبت جهانی کنم.


دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی