ما مسئولیم

ما مسئولیم

  • در حاشیه تصیم به قطع درختان آستانه ماچیان
  • خبر مربوط به درخواست هیئت امنای آستانه ماچیان مبنی بر قطع درختان کهنسال اطراف بقعه را شنیدیم و همراه با تاسف فراوان خیلی هم متعجب شدیم از اتخاذ چنین تصمیمی.
    تعجب از اینکه درخواست کنندگان این طرح حیرت افزا با خود چه اندیشیده اند و چه دیدگاه کارشناسانه ای داشته اند برای حل کدام معضلی؟
  • اگرچه زمزمه مرمت چندباره گنبد دوباره شنیده میشود و اگر خاطرم باشد قبلا (۲بار دیگر) هم تعمیرات جدی روی آن صورت گرفته و بی نتیجه مانده است.
  • این نقص محصول اجرای ناقص تعهدات پیمانکار است و مهندسین عمران و معماری ماچیان میتوانند نظر کارشناسانه بدهند و هیچ ربطی به این درختان بی آزار و زیبای اطرف گنبد ندارد بلکه اگه قدرت بیان برای این مخلوقات خدا وجود داشت بخاطر اشراف نظری که از آن بالا نسبت به کارهای انجام شده در احداث بنا داشتند میتوانستند شهادت موثقی بدهند و از خودشان دفاع کنند اما حیف که نمیشود…
  • موضوع قطع درختان قبلا هم از طریق همین کانال اطلاع رسانی شده بود که با مخالفت نسبی مسکوت ماند و امروز به همان دلیل قبلی دوباره بصورت رسمی درخواست شده است.
  • من درخواست میکنم از عزیزان هئیت امنا و کارشناسان اوقاف و ریاست محترم اوقاف ، برای دقایقی در ذهن خودشان ، بقعه ماچیان را بدون این درختان و چتر زیبای شاخه های پهن که گویی آستانه را در آغوش گرفته اند ، تصور کنند.
    درختانی که چون نگاهبانانی دور تا دور حرم را گرفته و دست نوازش در پهنای آسمان بر سرش دارند برای ما مردم ماچیان و منطقه فقط جنبه طبیعت گونه ندارد.
    از دید ما این دو پیوند عاطفی باهم دارند و ما این محبت را در تعامل دلنواز بین بنا و درخت شاهدیم و با تمام وجود حس میکنیم و بعید میدانیم آن عزیزان چنین احساسی نداشته باشند.
  • از طرفی ، این درختان شناسنامه و میراث ماچیان هستند.چگونه است کسی به خودش این اجازه را میدهد که برای شناسنامه هویتی ماچیان و دهستان ماچیان و حتی در حوزه جغرافیای گسترده تر چنین تصمیم سخیف و سبکی بگیرد و قطع نماید؟ مگر ماچیان قلبش مرده است که برای چنین کارناصوابی به درد نیاید و سکوت کند و کاری نکند.
  • در همین فاصله کوتاه شاهد هستیم که رایزنی های خیرخواهانه برای انصراف از این کار غلط در حال انجام است و امیدواریم در همین حد و به شکل دوستانه ختم موضوع با تضمین حفظ این درختان از طرف اوقاف و هیئت امنا اعلام گردد.
  • حتی در مخیله و فرض محال ماچیانی ها نمیگنجد چنین کاری انجام بشود.شاید در مواردی بنا به مصالح عالی تر در قضایایی رویه مصالحه و مماشات را شاهد بوده باشیم اما در این مورد خاص از همه مردان و زنان قانون مند و قانون مدار و متعهد و حتی متعصب رسما دعوت به حضور خواهد شد تا برای همیشه پرونده تصمیمات غیرکارشناسی و عجولانه برای ماچیان را ببندند و با عرق مذهبی و ملی که در اینان سراغ داریم بی پاسخ نخواهند گذاشت مگر اینکه اتفاق دیگری رقم بخورد و آنوقت فاتحه ماچیان را باید خواتد و نسبت به همه ادعاهای بزرگ و پر شور قلم قرمز تردید مطلق کشید.
  • این گوی و این میدان …

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی