مدیرکل اوقاف استان گیلان: قطع درختان بقعه ماچیان منتفی است

مدیرکل اوقاف استان گیلان: قطع درختان بقعه ماچیان منتفی است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان:
“موضعگیری قاطع بنده ممانعت از قطع درختان بقعه متبرکه آستان امام زادگان ماچیان است”

چندی پیش اخباری دریافت شد مبنی بر اینکه هیئت امنای آستان امام زادگان ماچیان درخواستی مبنی بر قطع درختان تاریخی بقعه ماچیان ارایه داده بودند که موجب اعتراض مردم منطقه گردید.حجت الاسلام علیزاده با ورود به قضیه اعلام نمود موضوع فقط هرس کردن شاخه درختان برای پیشگیری از خسارت احتمالی به گنبد و بنای بقعه و آسیب به زوار مطرح شده بود که درخواست کارشناسی از منابع طبیعی گردید .

حجت الاسلام ستار علیزاده مدیر کل محترم اوقاف و امور خیریه استان گیلان در پیامی دوباره مجددا تاکید کرد که طرح قطع درختان بقعه ماچیان کاملا منتفی است و نگرانی خاطر مردم منطقه را درک میکنند و اطمینان خاطر دادند موضع ایشان همان است که قبلا گفتند یعنی بحث بریدن درختان قطعا منتفی است.

سپاس فراوان از همراهی همه خوبانی که در طول این مدت به نحو مقتضی در پویش مردمی حفاظت و صیانت از درختان آستان امام زادگان ماچیان مشارکت جدی داشتند.

از موضع قاطع مدیرکل محترم قدردانی میکنیم.طرح تکمیلی که اولویت اول هم بود و کماکان هست ثبت درختان و صدور شناسنامه بعنوان میراث طبیعی ملی است که با درخواست مساعدت از مدیرکل اوقاف استان با جدیت دنبال خواهد شد.


دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی