نکاتی درباره احداث مسجد جدید سیدالشهدا

نکاتی درباره احداث مسجد جدید سیدالشهدا

نشست امروز ریاست محترم اوقاف شهرستان رودسر و هیئت امنای آستان امام زادگان ماچیان و کمیته های تعیین شده برای اعمال اقدامات جدی تر و شروع پروژه بزرگ احداث مسجد سیدالشهدا برگزار شد.
ظواهر امر گواهی میدهد که دهیار ماچیان جزو مدعوین جلسه نبود و البته طبق اعلام نظر ریاست محترم اوقاف رودسر این موضوع صرفاً یک اشتباه ناشی از غفلت شخصی بوده که سریعاً نسبت به آن بازنگری شد.
بر اساس اطلاعات واصله نقشه مسجد جدید طراحی و مورد تایید اوقاف استان نیز قرار گرفته است.


در جلسه امروز اسامی افراد حاضر در کمیته های مورد نظر برای این پروژه نیز اعلام شد.
صرف نظر از اینکه در بخش طراحی و نقشه مسجد جدید از مهندسین خوش ذوق و کاربلد ماچیان حتی برای همفکری هم دعوت نشده (علیرغم تبادل نظرات قبلی و قبول مساله از سوی فعالان طرح) هیچ خبری از اسامی چهره های مورد وثوق و خبره محلی در حوزه حقوقی و نظارت هم نیست که جای تامل دارد.
بدیهی است تقویت کمیته های مطروحه با حضور چنین افرادی بعنوان بازوهای حمایتی و نظارتی غیر قابل انکار است موجبات فراهم سازی برای مشارکت در حوزه های مختلف بویژه مالی را در این طرح بزرگ فراهم میکند.
لذا بر اساس آنچه از اخبار محتوای جلسه وصول شده است چند نکته و پرسش قابل طرح است:
1.کمیته ها و افراد حاضر در این کمیته ها(که بعضاً تکراری نیز هستند) چگونه انتخاب شده اند؟
2.با وجود مشخص شده کمیته مدیریتی و مهندس ناظر، پیمانکار پروژه نامشخص است.
3.در تخریب مسجد قدیمی برنامه مشخص و منسجمی وجود ندارد.با عنایت به اینکه احداث مسجد جدید ماحصل یک مجموعه کار اداری و بر اساس موازین قانونی است قطعا تخریب مسجد فعلی نیازمند به طی کردن پروسه قانونمند میباشد.
شکل درست قضیه اینست با تشکیل کمیته ویژه و دریافت مجوز برای اعلام فراخوان مزایده ،افراد متقاضی با اعلام قیمت در شکل کاملا محرمانه  مشارکت نمایند و البته قبل از اعلام چنین فراخوانی لازم است کارشناس یا کارشناسان مربوطه قیمت پیشنهای پایه(اولیه) را در متن فراخوان اعلام نموده و سپس طی یک مراسم با حضور بازرس و ناظرنسبت به بازگشایی پاکتهای قیمت متقاضیان اقدام گردد و بالاترین پیشنهاد صورتجلسه شده و پروژه تخریب به وی سپرده شود.
اما خروجی نشست امروز گویای اینست که حداقل برنامه ای برای این کار در شکل قانونمند وجود ندارد.
البته نکته قوّت نشست امروز پیشنهاد مربوط به افتتاح حساب بنام مسجد سیدالشهدا به منظور تجمیع کمکهای اهدایی و نذورات برای احداث مسجد بود.
امیدواریم با لحاظ کردن نکات مطروحه در تصمیم گیری های فعلی( که موید بر تعجیل فعالان اصلی در اتخاذ تصمیمات اساسی و زیربنایی است) مورد بازنگری جدی قرار بگیرد تا پروژه در آغاز و یا میانه راه دچار وقفه نگردد.
یکی از مهمترین نکات حضور چهره های فنی و مهندسی و حقوقی مورد وثوق محلی بعنوان بازوهای نظارتی و حمایتی در کنار چهره های فعال اصلی خدوم و مخلص در پروژه احداث مسجد جدید سیدالشهداست.

مردم ماچیان از صمیم قلب برای تسریع و تسهیل امور مربوط به احداث مسجد جدید حمایت میکنند.

سایت ماچیان آماده دریافت توضیحات و نقطه نظرات مدیران طرح و ریاست هیئت امنا در خصوص مسائل مطروحه برای اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی مردم ماچیان میباشد.

پی نوشت:
از عزیزان بزرگوار درخواست داریم به نام افزایش میدان دید و توسعه چشم انداز بین مسجد و امام زادگان برنامه ای برای درخت قطور و کهنسال بین ساختمان امام زادگان و مسجد فعلی نداشته باشند !

عکسش را هم گذاشتیم تا جای هیچ شک و شبهه و اما و اگری نباشد.

خلاصه :

از ما گفتن …


دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی